donderdag 23 juni 2016

Bananen sneller laten rijpen...

Laatst had ik voor een taart, een bananencheese cake met chocolade, rijpe bananen nodig...




want hoe rijper ze zijn des te meer smaak en geur geven ze aan de taart.

Maar helaas had de supermarkt hier op het dorp alleen maar bananen die nog maar net goed geel waren en niet met al bruine plekken.

(Dit vind ik overigens normaal gesproken niet zo erg want ik eet ze ruim voordat ze ook maar bruin beginnen te worden op, maar dat terzijde....)


Maar daar had ik het volgende op gevonden op het internet en zal het hier delen want vast meer mensen lopen hier tegen aan....





Je legt de bananen op een stuk bakpapier en stelt de oven in op ongeveer honderd graden. Met 20 tot 30 minuten zijn ze bruin en goed te gebruiken. Regelmatig kijken is wel van belang want het hangt ook af hoe rijp ze al waren voordat ze de oven in gingen.

Dit was voor mij voldoende.

Worden ze nóg bruiner dan zijn ze super zacht en kun je ze uitknijpen als je het bovenste stukje er af snijd. Dit doe je natuurlijk alleen als je ze in een gerecht nodig hebt.


Je kunt het proces ook zonder oven versnellen door ze samen met appels in een papieren zak een nachtje op te bergen..... maar die tijd had ik niet.

Overigens: het recept voor de cheese cake zal ik binnenkort ook uitschrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...