zondag 22 juni 2014

100 soorten update .... juni

                                     Ook dit keer weer een update van de diersoorten in de tuin. 
                    


                                                            Vogels:

Merel

jonge merels, 1 week oud

Roodborstje
Pimpelmees
Koolmees
Winterkoninkje
Heggemus
Huismus
Ringmus
Kiekendief
Groenling
Witte kwikstaart
Spreeuw
Kneu
Lijster
Tjiftjaf 
Houtduif

Turkse tortel
Sperwer

jonge "grote" bonte spechtGrote bonte specht
Vink
Gele kwikstaart
roodborsttapuit
putter




DagVlinders:


Kleine Vos
Koolwitje
Boomblauwtje 
Bont zandoogje
Klein geaderd witje
Citroenvlinder




Atalanta
Dagpauwoog

Nachtvlinders:





Bijen, wespen, zweefvliegen:

Gewone Aardhommel
Akkerhommel
Steenhommel




Overige insecten:
Veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje
zevenstippelig lievenheersbeestje
Kraamwebspin



Waterbeestjes:
poelslak
schaatsenrijder
bootsmannetjes
libellenlarve



Amfibieën:
Gewone pad
Groene kikker


Juffers:
variabele waterjuffer



Echte libellen:
vrouwtje platbuik




Bodemdieren:

Gewone regenworm
Segrijnslak
Gewone tuinslak



Zoogdieren:

Mol
Woelmuis
spitsmuis



Inmiddels zit ik op 50 soorten. Er zijn er ongetwijfeld meer maar ik heb weinig kaas gegeten van nachtvlinders en vele soorten bodemdieren! Die kan ik dus niet benoemen, laat staan tellen! Volgende maand ga ik mij daar maar eens in verdiepen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...