maandag 4 november 2013

"Een slag in de rondte!"

Dat was het thema van de eerste workshop van de regiodag Noord- Holland Noord van het Quiltersgilde.




Regioleidsters Marja Hubbers en Ellen Rood hadden weer het nodige voorwerk gedaan met de Easy Circle cut lineaal.




In ons pakketje zat achtergrondstof en stof dat al voor gestreken was op plakvlies waar de lijnen van de linaal al opstonden zodat we alleen nog maar hoefden te knippen en aan een compositie konden gaan beginnen. 





Leuk om te zien dat iedereen totaal weer anders werkt en de lijnen rangschikt.






Omdat ik de lijnen mooier vindt op de donkerder contrasterende ondergrond zit nog niets vast en ik ga ook zeker nog wat andere composities proberen want er zijn vele mogelijkheden!






Marja Hubbers maakte bovenstaand quiltje waarbij ze "buiten haar boekje stofje ging". Door een extra rand toe te voegen en de nodige kraaltjes, pailletjes en siersteken ontstond er een speels geheel.





Ellen Rood bleef juist letterlijk binnen het boekje en maakte een boekomslag.

"s middag was er nog een workshop "de boom in"waarbij vogeltjes gemaakt konden worden van de gekregen kerststofjes. Mijn vogeltje was nog niet af dus daar kan ik geen foto van laten zien...

Foto's van de show and tell volgen in een later blogje....

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee dat spelen met boogjes.
    Denk dat ik gelijk cirkels gemaakt zou hebben.Een leuke uitdaging en ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was weer leuk he, zaterdag. Ik vind het altijd zo gezellig. Mijn vogeltje is inmiddels klaar. De boekomslag duurt wat langer natuurlijk. Ik verheug me al op de volgende regiodag.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...