vrijdag 25 januari 2013

Roodborstjes in de tuin....

Sinds ik het vogelvoerhuisje heb staan krijg ik vele vogels op bezoek.....






Maar het roodborstje zat wel regelmatig op het huisje maar at nooit van het voer....






Nu weet ik dat ze nooit aan zo'n vetbol kunnen hangen en ook vaak andere dingen eten dan het zaad dat in het huisje lag.... Ze eten liever het voer op de grond en hebben brood(kruimels), fruit, ongekookte havermout, insecten en meelwormen op hun menu staan.








Schutkleur???







 Vet met zaden vinden ze wel lekker maar dan moet het niet hangen maar als blok staan of liggen....

2 opmerkingen:

  1. Hier komt ook af en toe een roodborstje buurten. Zowel IN het voerhuis(je) als op de grond. Misschien is bij mij de doorgang wat ruimer waardoor hij/zij er wel in durft??? Heerlijk om naar de kunsten van de vogeltjes te kijken. Bijna jammer dat er af en toe een turkse tortel komt want die gooit de boel overhoop....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat jij het roodborstje op de foto hebt gekregen,en dat nog meerdere keren ook!
    Telkens als ik de camera voorzichtig richt,dan is tie weer verdwenen.
    Bij mij zit het roodborstje ook wel in het voerhuisje.
    Het blijft genieten van de vogels.Zag gister het boomklevertje ook weer.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...