zondag 19 augustus 2012

Quilten op vakantie....

Hoewel ik veel handwerk spullen mee had heb ik maar aan twee dingen gewerkt.....





Dit is een quilt van batik stoffen, gemaakt van een jelly roll.
Vorig jaar zomer heb ik ook verschillende blokken daar gequilt maar daarna niets meer....

Nu heb ik diverse blokken gequilt!



In ieder blok komen twee patronen van lijnen heel dicht bij elkaar.


Omdat het in de aangrenzende blokken ook zó doorgequilt wordt ontstaat een secundair bloem patroon!





Op lichte stoffen trek ik het patroon van het stencil over met een ( met water) uitwasbare blauwe stift.
Op de donkere stoffen gebruik ik een wit potlood dat ook uitwasbaar is.

Ps. met 35 graden was het quilten wel vaak echt heel warm, maar de avond uren waren er zeer geschikt voor....



Groeten,
Annemieke

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er mooi uit!
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Annemieke,

    der Quilt wird bestimmt Klasse.
    Das Quiltmuster gefällt mir.
    Weiterhin viel Spaß beim Quilten.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...