donderdag 25 oktober 2018

Haastige spoed....

En ook met mijn vingerhoedjes quilt moest de vaart er maar eens in...




tenslotte was ik er al een hele tijd mee bezig.
De vingerhoedjes maakte ik wel aan elkaar tot lange rijen van 25 stuks maar het bleven maar rijen...

Waarom? Simpel! De rijen aan elkaar zetten met de hand bleek een bereklus en ik dacht dat het met de machine niet nauwkeurig zou gaan. Dan dat laatste toch meer eens proberen! Bijna 90 spelden had ik nodig om alle hoekjes en puntjes keurig op elkaar te krijgen. En dan heb ik het nog niet over alle naadjes de juiste kant opstrijken. Maar met het eindresultaat was dik tevreden!

Hup, de volgende rij er ook maar gelijk aan! Hè, heb ik de naadjes nou toch de verkeerde kant op gestreken? Mij ging geen lampje branden.... tot ik er achter kwam dat ik rij 5 niet aan nummer 4 gezet had maar aan nummer 1!

Oeps, waar is mijn tornmesje???

3 opmerkingen:

  1. Is mij ook overkomen, verkeerde rijen aan elkaar. Nu spel ik op elke rij een brief met het betreffende cijfer. Controleer van te voren nog even welke kant de naadjes heen zitten en strijk elke rij net voordat die eraan genaaid wordt. Al doende leert men. Groetjes, Lenny v.d. Linden

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...