vrijdag 28 juli 2017

De laatste blokjes....


Eindelijk zijn alle 36 blokjes voor de replicaquilt af!




De laatste moest nog steeds af ondanks dat ik al begonnen was om 5 van de 6 rijen aan elkaar te zetten. En de een na laatste was omdat ik niet tevreden was over het rode blokje met te weinig contrast. Hier schreef ik er al over.




Het had wel wat voeten in aarde om dit blokje af te maken trouwens. Vol enthousiasme ging ik vorig weekend aan de gang maar op het moment dat ik de blokjes in het juiste formaat wilde bijsnijden( 2,5 x 2,5 inch) kwam ik erachter dat in alleen mijn snijliniaal in centimeters bij mij had en niet die met inches. Balen! Dat heb je als je de weekenden in een ander huis vertoefd dan door de weeks. Dus maar braaf de lapjes mee naar huis. Om er daar dan weer achter te komen dat ik dan ook mijn snijmat mee naar huis had moeten nemen...


Affijn, dat bivakkeren in twee huizen duurt niet meer zo lang en ik hoop dan ook de blokken snel in elkaar te kunnen zetten. Volgende week moeten de eerste toch wel af zijn denk ik!




Dit is de replicaquilt zoals ik hem jaren geleden zag op een tentoonstelling van het Quiltersgilde maar ik maak heb met wat levendiger kleurtjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...