dinsdag 11 oktober 2016

Jeugsentiment..... kinderboeken! ( 2)


Als verwoede lezer verslond ik vroeger ( en nu ook nog!) vele boeken.





Een boek waar ik goede herinneringen aan heb en dat ik vele male herlas is het  boek Kruistocht is spijkerbroek van Thea Beckman ( 1923-2004)

Het is één van haar historische romans en ik geloof dat ik ze bijna allemaal gelezen heb. Geschiedenis heeft altijd mijn interesse gehad en al lezend heb ik veel van haar geleerd. Het boek ontving in 1974 de Gouden Griffel.

In 2005/ 2006 in het boek verfilmd en ik zag de film in Utrecht samen met mijn moeder tijdens ons jaarlijks weekendje weg. Het was geloof ik het eerste jaar dat we samen weg gingen en een bezoekje aan de film van het boek dat we beide lazen, is dan wel een leuk uitje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...