vrijdag 6 juli 2012

teleurstelling......

Woensdagavond zette ik 16 boerenkool plantjes neer in een stukje weiland...





Zó zou het er uit moeten zien.....

Maar helaas....

Maar eerst het begin: ik wilde wat eigen groente gaan kweken. Enerzijds om te weten wat je eet maar ook om minder verpakkingen ( lees: plastic) te gebruiken. De hele winter om de week boerenkool eten betekent zeker 15 plastic zakjes met gesneden boerenkool. Eigen kweek: 0 plastic zakken.....

Daarom aan mijn buurman gevraagd om een rest stuk anti-worteldoek dat anders weg gegooid zou worden. Dit wilde ik over het gras leggen. Gaten knippen, plantje er in en groeien maar. Kon ik toch zelf groente kweken zonder een speciaal stuk om te moeten spitten....

Een regenbuitje donderdag zou mijn plantjes goed doen. Maar helaas de slakken hebben zich te goed gedaan aan de plantjes..... Sterker nog ze hebben de plantjes verorberd.... van de 16 plantjes staan er nog maar een paar... Op sommige restanten van wat een gezonde, voedzame Hollandse maaltijd zou moeten worden zaten wel 20 slakken!!!!


(BAH!!!!!)

Tja... en slakkenkorrels strooien om minder plasticzakken te hoeven gebruiken is ook een beetje onzin.....
Een bierval is minder schadelijk voor het milieu maar voor die enorme hoeveelheid slakken zou ik wel een vat bier moeten plaatsen....


3 opmerkingen:

  1. piep
    hey meid, zonde he van je kooltjes

    Ik doe altijd sla in grote bak...en ja hoor daar hebben ze zich ook aan tegoed gedaan!


    Ook mijn mooie paarse margrietjes zij opgevreten.....grrrr

    leve de plastiek zakken zou je kunnen zeggen,
    maar nee die overcomsumtie is ook grrrr....

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas kunnen wij ook het probleem van de slakken. Ook wij zouden een badkuip in moeten graven voor een bierval.... Lukt het om de slakken plaag door te komen, komen de rupsen de restanten verorberen.....
    (Tegen slakken helpen cacao-doppen of scherp-zand om de plantjes ook redelijk goed.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ook wel gehoord dat kleine stukje eierschaal slakken tegen houden. Misschien het proberen waard.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...