zaterdag 6 oktober 2018

Kleurrijk Marokko....

Inmiddels zijn we al weer een week terug van onze vakantie in Marokko.





Voor mij de eerste kennismaking met Afrika en heel veel dingen zijn totaal anders in dat land, bijvoorbeeld de markten met hele andere producten dan hier in Nederland.  Bovenstaande  is gemaakt in Marrakesh en bevat grote schalen met specerijen, kruiden maar ook kleurstoffen. Een prachtig plaatje dat de kleurrijkheid wel symboliseert!  






Geen kleine bakjes met olijven keurig afgewogen per 100 gram maar grote schalen vol met olijven in allerlei smaken en kleuren!







Ook mijn eerste kennismaking met deze lekkere cactus vruchten! Op vele straathoeken stonden mannen met karretjes vol met deze vruchten in allerlei kleuren groen, geel en oranje.  Voor slechts 1 à 2 dirham ( 1 à 2 cent) snijden ze het kopje en kontje er af en schillen ze de schil er rondom af. De knaloranje binnenkant, waar ik helaas geen foto van heb is fris en zoet...






Heel modern is deze toren van macarons,  een  koekje dat hier ook wel bekend is. Het stond mooi te pronken in de etalage van een patisserie naast alle lokale lekkernijen.






Van deze vrucht ben ik de naam vergeten maar ik heb m wel geproefd! Zo oranje als de buitenkant is zo fel groen is de binnenkant, vol met eetbare pitjes. Een beetje qua structuur te vergelijken met granaatappelpitjes. En waar je de karren vol met cactusvruchten op iedere straathoek ziet voor een prikkie heb ik deze vrucht maar één keer gezien en was ie ook een stuk prijziger, ruim een euro of zo iets. 

2 opmerkingen:

  1. Jouw naamloze vrucht is een kiwano. De cactusvijgen zijn trouwens steeds vaker bij AH te koop. Maar net als bananen ter plekke véél lekkerder.
    Muis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kleurrijke foto's, prachtig al die verschillende vruchten!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...