maandag 15 oktober 2018

Hoewel het nog zomer lijkt....

plantte ik dit weekend bloembollen in mijn tuin want daar is het nou eenmaal de tijd voor.




Raar idee hè, nu nog zo warm en na de winter in het voorjaar bloeien deze bollen pas.

Allereerst tete à tete 'jes. Die zijn altijd heerlijk vroeg en die kan ik wel de grond uit kijken!!
Dan is de lente echt in aantocht...




Maar ook zette ik voor het eerst sneeuwklokjes en allium's in de tuin. De eerste zijn natuurlijk bij iedereen bekend maar ook de alliums ken je vast. Het zijn diverse, vaak paarse, uienbollen. Die zijn er in verschillende maten en hoogtes. 




Bovenstaande foto van de narcissen, is trouwens niet uit mijn tuin maar de groenstrook tegenover mijn huis. Het is een paar jaar geleden aangelegd door de gemeente en is eerst helemaal paars, wit en geel van de krokussen. Maar een paar weken later helemaal knal geel van de mini narcisjes, ook de tete à tete!

Geweldig vind ik dat!

Ook bloembollen kopen? 
Ga dan niet naar een tuincentrum want daar zijn ze vaak duur en slecht van kwaliteit. Koop ze liever bij een kweker! 
Ik kocht de bloembollen bij KOOMEN in Ens.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...