zaterdag 10 maart 2012

Bloemenpracht van Irene

Quiltkwebbel Irene ( uit de bee in Zwolle) werkt altijd met de hand en is ook nog eens heel precies. Ik heb al vaker huisjes van haar laten zijn want daar is ze ook heel fanatiek mee bezig. Zó fanatiek dat er aan niets anders gewerkt word. 




Dus dit mooie blok van de Bloemenpracht ligt in de kast. Zonde.... maar ja er je moet soms een keuze maken en kan maar aan één ding tegelijk werken.
Irene houd wel van stichery patroontjes en daar leent dit patroon zich natuurlijk prima voor.




Ook de hexagonnetjes zijn een mooi onderdeel van dit patroon. Een fleurige vaas bloemen:




En zo zijn er toch al 3 van de 9 blokken klaar....





Maar ja..... die huisjes hè.... die hebben voorrang..... 
;-)

Eerder hebben jullie al kunnen lezen dat ook Anneke van de Quiltkwebbel bee met het bloemenpracht patroon bezig is. Leuk om te zien dat één patroon zoveel mogelijkheden bied. De foto's van Anneke's quilt vind je hier

Ik ben gezellig een middag bij haar geweest en ben begonnen aan mijn eerste huisje. Mijn stofkeuze is totaal anders dan die van Irene.



 Want waar zij graag werkt met zachte tinten zijn die van mij vaak fel. Mijn huisjes ga ik maken in zwart, wit en rood net als het andere huisjesproject waarover je hier kunt lezen. Maar waar Irene razendsnel en al met veel ervaring haar huisjes maakt moest ik nog alle onderdeeltjes uitkiezen dus mijn huisje is nog niet af. Die houden jullie te goed......

Bedankt ook voor alle tips en bemoedigende reacties naar aanleiding van de mislukte zebra quilt in het berichtje hiervoor. Ik ga er zeker wat mee doen!

En de Give away loopt ook nog maar kort..... scroll maar even naar beneden..... vergeet 'm niet!

Groetjes,
Annemieke

1 opmerking:

  1. o wat mooi, ben helemaal weg van de combinatie quilt en stichery.
    Dat is een nadeel van blog`s lezen je ziet zoveel mooie dingen en die wil ik dan ook, de lijst wordt maar langer en langer, maar de tijd ontbreekt (moet ook eerst afmaken waaraan ik begonnen ben)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...