woensdag 16 november 2011

Een tipje van de sluier


Begin volgend jaar organiseert het Quiltersgilde ( klik) een tentoonstelling/wedstrijd in samenwerking met het Nederlands tegelmuseum (klik) in Otterloo. Dat leek mij wel leuk..... 

.....nu nog een idee!


Dat idee deed ik op in het museum voor Oudheden in Leiden, toen ik daar met mijn moeder een weekendje was, in mei dit jaar. Er was een tijdelijke expositie van Oosterse kunst en daar zag ik een tegel patroon waar ik gelijk weg van was! Ik heb geprobeerd om het in mijn hoofd te prenten en thuis heb ik het uitgetekend.

.....nu nog de stof!


Ik was op een cursus bij Greetje (klik) en ze had prachtig mooie stof waar ik gelijk weg van was...
Ze werkt bij Hobby Time in Zeewolde en heeft dus altijd mooie en nieuwe stoffen. Via haar deze stof gekocht :

( ja,ja ik weet het.... lapje had ik eerst even moeten strijken voor de foto :o) 


Het idee was er, de stof was er, dus kon ik aan de slag!


En nu ben ik bezig om de quilt af te werken... ik zou een foto kunnen plaatsten van de quilt maar dat mag niet..... een quilt op een tentoonstelling mag niet eerder gepubliceerd zijn, heb ik altijd begrepen.

Maar om de nieuwsgierigheid toch een beetje te voeden hier een tipje van de sluier.....


En een kijkje op de achterkant:


En nu nog hopen dat de quilt geselecteerd wordt...


Een fijne dag!
Groeten Annemieke

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een kijkje hebt genomen op mijn blog. En wat fijn dat je je blog-adres achterlaat, zodat ik je ook even kan bezoeken. Prachtige kleuren hoor; deze nieuwe quilt. En je hebt een enige naam voor je blog gekozen en leuk dat je uitgelegd hebt hoe het zit met die kippen, eieren & Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar je quilt in tegel patroon en succes. De stofjes zijn in ieder geval erg mooi.
    Groetjes Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je op mijn blog was. Meteen maar even op tegenbezoek (ja, ik zit nog steeds achter die PC, ggrrr....) Je maakt het wel spannend met die tegelquilt. De stof is in ieder geval mooi, gestreken of niet. Prachtige kleur. Ik ben erg benieuwd, hoor.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Annemieke,
    Leuk zo'n Blog. Ik zag jouw bericht via Hyves. Dus nu ben je ook nog online-digitaal-creatief, 'k Heb zeker wat van jouw te leren (beetje jaloers dus, dat wel, ahum). Kan ik een cursus bij jou volgen?
    Groetjes van jouw helaas niet zo'n 'crea-nichtje' uit Haren.
    Magdalena

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...