dinsdag 2 oktober 2018

De boeken van september...

Deze maand las ik vier boeken, dat is vergeleken met voorgaande maanden weinig, zeker als je bedenkt dat er drie weken vakantie zaten in deze maand.


Lars Kepler: Hypnose 





uitgegeven door Cargo
verschenen in mei 2010
560 bladzijden/ 16 uur, 52 minuten

Een eerste uit een reeks met Joona Linna in de hoofdrol als inspecteur geschreven door een Zweeds schrijversechtpaar: Alexandra Coelho en Alexander Ahndohil. Ik had er al veel over gehoord en gelezen en binnenkort komt deel 7 uit van deze reeks dus ik kan nog even voor uit. En dat ga ik zeker doen want het eerste deel was erg goed en beoordeelde ik met 4 ****.


###


Mads Peder Norbo: Meisje zonder huid





Uitgegeven door Ambo/Anthos
verschenen in juli 2018 
303 bladzijden/ 9 uur, 41 minuten


De thriller is niet de eerste van deze auteur maar wel de eerste die in het Nederlands is vertaald.  Het speelt zich af in Groenland waar de auteur die Deens is van geboorte nu ook woont. Het speelt zich in meerdere tijdens af en hoewel ik moest wennen aan de natuurlijk Scandinavische namen vond ik het boek wel heel spannend. Het gaat over een Journalist Matthew Cave die nadat hij zijn zwangere vriendin verliest bij een verkeersongeluk het roer omgooit en vertrekt naar Groenland. Zijn eerste klus is een oud lijk dat in het ijs gevonden wordt. Maar dan blijkt er nog een zaak uit 1973 met wel een aantal overeenkomsten. Ik gaf ook dit boek 4****.


###

M.J. Arlidge: Pluk een roos




Uitgegeven door Boekerij
verschenen in 2015
400 bladzijden

Dit boek is de derde deel uit een reeks van zeven boeken ( deel acht komt in November 2018 uit) en alle titels van de boeken over politieinspecteur Helen Grace dragen de naam van kinderliedjes. Ze zijn echter verre van onschuldig....
Het gaat over een meisje dat vermist is en een gevonden lijk op het strand. Aan Grace de taak om het verband te vinden en daarmee te voorkomen dat de vermissing dramatisch eindigt. Ook dit boek is 4 **** waard voor mij! Ik las het digitaal.


###


Hetty Kleinloog: Volle bloei
Uitgegeven door uitgeverij Marmer B.V.
238 bladzijden






Totaal van een andere order is dit humoristische boek van een Nederlandse auteur die ook nog toneelschrijver en regisseur is. Het draait om 5 vrouwen die elkaar ontmoeten op de begraafplaats. Vier zijn er weduwe, de vijfde ( die nog nooit een man had) koos een willekeurig graf uit om bij te huilen in de hoop dat ze een weduwnaar zal ontmoeten. Een hilarische start van een verhaal van vijf totaal verschillende types! Erg leuk, en hoewel ik erg geniet van Thrillers, vond ik dit boek ook geweldig! Ik las het op mijn e reader en gaf het 4****.


Nog even voor de statistiekjes:

Deze maand las ik vier boeken waarvan drie thrillers en 1 ( humoristische) roman. Slechts één boek was van een Nederlandse auteur, één Brit, één Deen en een Zweeds echtpaar.  Twee vrouwelijke en die mannelijke auteurs tekende voor deze maand. Twee boeken las ik digitaal en 2 boeken luisterde ik. Alle boeken waardeerde ik met 4 ****. 



t/m september las ik 66 boeken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...