dinsdag 18 september 2018

Quilts waarin je de maakster herkent....


Soms hoef je het naambordje niet te zien om te weten wie de maakster is van de quilt.




Dat had ik onder andere bij deze quilt van Lon Planjer. Haar hand is duidelijk herkenbaar in de gekozen kleuren, de gekozen stof (zijde) en de precisie van haar werk. En dat weet ik dan weer omdat ik een aantal jaren met haar in een bee zat in Zwolle. Leuk ook om haar op de tentoonstelling in Deventer waar deze quilt hing ook te ontmoeten. Beide besteden we er vele uurtjes als vrijwilliger. 





detail waarin de precisie goed te zien is. De titel van de quilt is "Birds, Bee's and Ivy in green and orange"






Van dezelfde bee ken ik Fieke. Waar ik graag met felle kleuren werk houd zij meer van gedempte kleuren en haar hand is ook duidelijk herkenbaar in de quilts.






Een detail van haar "Winterbloesem"




De roze tinten zijn Fieke's favoriet!




1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...