vrijdag 26 januari 2018

Sokken van een halve eeuw oud....

Of althans, zó oud is het patroon dat mijn moeder gebruikte



om sokken te breien. En aan de hand van dat patroon leerde ze het mij! Uit een hele oude Ariadne uit 1964!! Onder het mom: wie wat bewaard heeft wat. Het was toen te koop voor 75 cent.





Hier zie je de eerste sok, die mijn moeder maakte.
Het was lang geleden dat ze dat gedaan had maar met de herinneringen én het oude patroon kwam het toch weer helemaal goed.





De sok hieronder is deels door mij en deels door mijn moeder gemaakt. Zo leerde ik de hiel, de kleine hiel en de spie. En natuurlijk ook wanneer én hoe de tenen te breien. Eindelijk kan ik sokken breien!




Maar pen 2,5....... pffff.....dat gaat niet snel!


Ps: Er werd in 1964 niet veel moeite gedaan om de kaft van een tijdschrift aantrekkelijk te maken hè?

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je sokken leert breien uit deze oude Ariadne. In die tijd waren de tijdschriften nog in zwart wit.
    Succes met je sokken
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...