zaterdag 21 oktober 2017

Willem, Wilmink..... ( 2)

Dat overkomt iedereen wel

naar een idee van Aart Staartjes
Ik moet je even wat gaan vertellen,
dus kom eens dichterbij.
't Is lang geleden. Ik was een jongen
net zo oud als jij.
Ik stond in een bos, in een heel mooi bos,
en plaste tegen een boom,
en dan werd ik wakker van de schrik,
want het bos was maar een droom.
Dan had ik in mijn bed geplast
en was bang voor de volgende dag,
dat ik weer mijn pyjamabroek
aan de waslijn hangen zag.
Aan de waslijn mijn pyjamabroek
en de lakens van mijn bed.
En ik dacht: dat zien mijn vriendjes ook,
en dan hebben ze grote pret.
En weet je waarom ik het zo naar
en zo verdrietig vond?
Ik dacht dat ik de enige was
die zoiets gebeuren kon.
Want als je aan een jongen vraagt:
'Heb jij dat ook wel, man?'
Dan zegt zo'n jongen altijd 'nee'.
En meestal liegt hij dan.
Want Pietje Keizer en Johan Cruyff
die overkwam dat wèl.
En ook Epi Drost en Van Hanegem,
en Rinus Israel.
Dus plas je weer eens in je bed,
geef je moeder dan een zoen,
en zeg maar: ‘Er zijn er wel meer, hoor moeder,
die dat 's nachts per ongeluk doen.’
Uit: Verzamelde liedjes en gedichten, 1986.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...