zondag 23 juli 2017

Verrast door nieuwe schrijvers.....

Ik lees veel en graag...





Van sommige schrijvers weet je dat ze goed zijn en dat de volgende boeken dus ook wel weer het lezen waard zijn.

Maar soms wordt je verrast door nieuwe schrijvers en titels. Dit jaar las ik voor het eerst boeken van Samuel Bjørk. Het lukte ook om de boeken op volgorde te lezen dus eerst "Ik reis alleen" en daarna "De Doodsvogel"




Samuel Bjørk schreef vóór deze twee thrillers twee romans maar met deze thrillers is het populaire genre Scandinavische thrillers weer uitgebreid. Een veelheid aan hoofdpersonen met natuurlijk Noorse namen maakt het voor ons Nederlandse lezers in het begin wat lastig. Welke informatie is wel belangrijk en welke niet? Inspecteur Holger Munch en de jongere Mia Krüger zijn namelijk niet de enige belangrijke personen. Wél de personen die in beide boeken de hoofdrollen spelen en waarvan de karakters behoorlijk uitgediept worden. Altijd knap hoe je op het verkeerde been gezet wordt.


Voor zo ver ik weet is er nog geen sprake van een derde boek maar zodra die er is..... sta ik vooraan in de rij!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...