dinsdag 4 juli 2017

Over knopen ( doorhakken) en quilten....

Het was ruim een half jaar geleden dat ik aan de replicaquilt werkte,


"bonte versie, plan A"

simpelweg omdat ie in de kast bleef liggen nadat ik de vorige keer zo twijfelde of ik bij mijn oude idee moest blijven ( een bonte versie van 6x6 blokjes) of de rustige versie ( van 4x4 blokjes).


"rustige versie plan B"

 En dom, dom dom... dan blijft het liggen waar het ligt en doe ik dus niets. Maar zaterdagavond na het eten dacht ik opeens: kom op, doos met blokjes aan de tafel en aan de slag!





Ik legde de blokjes volgens plan A en jawel! Ik was gelijk tevreden en vond het helemaal niet onduidelijk. Gelijk dus een goede foto gemaakt en prompt begonnen met het naaien van de eerste blokken. Eerst maar eens 10 blokken volgens het patroon van de foto. Daarna misschien nog eens 10 van een andere versie. Ik schoot lekker op!  Had ondertussen wel oudste zoon ruim een uur aan de telefoon ( telefoon op de speaker en ondertussen spelden, vlaggetjes losknippen, omvouwen en zelfs tot twee keer aan toe tijdens het bellen een gespeld stapeltje onder de naaimachine doorgehaald, in een zeer rustig tempo uiteraard.) 
Hoe bedoel je multi-tasken!!





Met als resultaat dat de bovenste rij, één van zes dus, al helemaal klaar is van de 10 blokken. Nu maar doorzetten en iedere week er een paar doen.


1 opmerking:

  1. het wordt een heel leuk patroon zo als je het nu aan het doen ben ga zo door cunera esselink pijper

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...