zondag 9 oktober 2016

Een herfstkrans in wording....

Een poosje terug kocht ik op de quilttentoonstelling in Breda deze mooie herfststofjes:





Niet mijn kleuren, maar perfect voor de herfst!






En strokrans had ik nog en dus kon ik aan de slag voor een echte herfstkrans.
Ik sneed ongeveer 30 lapjes, van iedere kleur was en naaide het dubbel gevouwen lapje van 10 x 10 cm aan twee zijden dicht. Eén korte en één lange wel te verstaan,,,,






Na het naaien netjes de hoekjes afgesneden om mooiere hoekjes te maken en toen maar vullen....






Wat een werk! En dan toch maar met de hand dicht naaien want dat lijkt mij netter.
Maar poe poe, daar gaan wel wat uurtjes in zitten....






En dan heb ik ook al wel in de gaten dat ik er met de eerste 30 lapjes niet kom, er moet er nog zeker 10 of 20 bij.






Ik kan nog even voor uit en dat ga ik zeker ook doen maar een geduld werkje is het wel!






Maar de stemmige lapjes maken het weer goed!






En zo moet het ongeveer gaan worden:




( gevonden op deze site: VAN ALLES EN NOG WAT )

1 opmerking:

  1. Die kransen zijn echt heel leuk om te zien, maar ook om te maken. Jouw herfstlapjes zijn geweldig voor deze tijd van het jaar.
    Ik heb nog een tip voor je, die werk bespaart. Als je de lapjes met de machine dichtnaait. En dan in het midden van de lange kant een stukje openlaat om te keren. Dan keert het zich niet alleen gemakkelijker. Maar je hoeft ook dat kleine stukje niet meer dicht te naaien (met de hand). Want daar komt precies de draad en/of strik te zitten waar je het op de krans bevestigd. Slim he.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...