zaterdag 8 oktober 2016

Een AFFO: mijn poncho !!

Nu ik al een paar jaar ( weer) haak moest het er maar eens van komen: een kledingstuk!






Het werd een poncho!
In felle kleuren en voor de verandering ( maar niet heus) een fel kleurtje, turquoise.






Een simpel patroon dat ik kreeg bij aankoop van het materiaal. Het ging vlot en snel en daar hou ik van!





Mooi gemêleerd garen: dat geeft wél veel verschillende kleur nuances en heeft het allergrootste voordeel dat het heel veel aan- en afhechten scheelt. En dat is fijn! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, niet waar???





Toch was hier ook weer het gezegde "haastige spoed is zelden goed".
Want waar ik al eerder schreef dat het patroon eenvoudig was en ik het op die manier makkelijk in de pauze's tijdens het werk, in de trein en zomaar tussen door deed verzuimde ik één belangrijk ding: na iedere toer tellen ter controle!!!





Al na heel wat uurtjes werk en zeker 25 cm haken ontdekte ik een grote fout waardoor de punten scheef trokken. Ik had één keer een foute meerdering gedaan waardoor er twee steken ontbraken en hoe verder ik er mee door ging hoe meer je het ging zien. Dus braaf heel veel uitgehaald. Ook wel het befaamde achteruit haken genoemd.... En na stil protest van mijn innerlijke ik (die het twee weken in de hoek gooide) het maar weer opgepakt. Wie doet het anders niet waar???


Maar nu ben ik blij met het eindresultaat en nu de avonden weer wat kouder zijn en de kachel toch maar mondjesmaat aan gaat kan ie vol op in gebruik genomen worden!






Hier nog even de technische gegevens: 3 bollen Papatya Batik ( de batik silver gebruikte ik toch maar niet). En ik haakte het met haaknaald 6.

2 opmerkingen:

  1. Mooie poncho. De kleuren doen het helemaal. Erg mooi. Groet Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke poncho die je nu goed kunt dragen.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...