vrijdag 30 september 2016

Eigenlijk moet ik dat wel kunnen, toch?


Ik handwerk al vanaf mijn vierde, heb allerlei technieken onder de knie, maar






sokken breien heb ik nog nooit gedaan! Schande! Vind ik zelf althans. Eigenlijk moet ik dat ook wel kunnen, toch???

 Maar daar gaat verandering in komen en de eerste stap is gezet: ik kocht sokkenwol! 




Twee mooie bollen Regia : Ombré Stripe. En deze kleur 04482 moet met gemak mooie streepjes geven in diverse tinten paars, groen, crème  en blauw. En dat alles zonder steeds te moeten aan en afhechten.

En nu verder.... ahum....ja.... maar gelukkig is daar internet!

Daar vond ik een handige sokkentabel met allerlei informatie voor de sokken van ienie minie maat 22 t/m maatje kano, maat 47.  Klik HIER voor die handige link die alle centimeters en stekenaantallen vermeld,




Ook zocht ik op instructies en die vond ik HIER. De site heet ontrafeld.nl..... dat klinkt wel als site die met tekst én foto's het "sokkenbreigeheim" voor mij gaat ontrafelen...

Nu nog vier naalden zonder knop op scharrelen en dan kan ik een poging wagen.

Ik hoop: wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

  1. Pssst, tegenwoordig worden er 5 sokkennaaldjes of een rondbreinaald gebruikt voor sokken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, en als aanvulling op de tip van loesje: er is ook een heel handig boekje over sokken breien (van Jo An Luijken of zoiets). De ene is een boekje van teen tot boord (zo heb ik het geleerd) en het andere is een 'normale' sok. Succes! Het garen vind ik al prachtig. (blauw he.)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...