vrijdag 5 augustus 2016

Jeugdsentiment..... kinderboeken!



Al vanaf dat ik kon lezen verslond ik boeken!





Maar voordat ik zelf kon lezen werd ik veelvuldig voorgelezen!
Tot groot plezier van mij maar ook van mijn moeder die dit meestal deed.

Daarom ga ik één per maand de boeken laten zien die ik keer op keer las óf waaruit ik vaak ben voorgelezen.

Favoriet was Puck van de Petteflet van Annie M.G.Schmidt. Een prachtig boek dat tijdloos bleek: ruim 40 jaar geleden werd het mij voorgelezen. 20 jaar later las ik het mijn eigen kinderen voor en nu leest mijn moeder het ( nog steeds met groot plezier) voor aan mijn neefje Sepp van 4 jaar.

De fantasie en de humor in het boek zijn fantastisch!


Volgende maand wéér een boek....


Hebben jullie zelf ook boeken uit je jeugd waar je verzot op was???

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Pluk heb ik ook 'kapot' gelezen. Zoals meer boeken van Annie MG. Ik kon al heel vroeg lezen. De eerste boeken die ik helemaal zelfstandig las waren Ot en Sien en Pluk. Super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig boek! Heb het elk jaar voorgelezen in de 7 jaar dat ik voor de klas heb gestaan. En nu kan ik bijna niet wachten om het aan m'n kleinzoon voor te lezen.
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...