zondag 20 maart 2016

Een poging.......

Na een verhuizing vorig jaar ging ik van een enorme tuin





vol met bomen, struiken, bloemen en gras naar een inie minie tuin die tot overmaat van ramp ook nog compleet bestraat was. Ow, wat mis ik de vogeltjes die mijn tuin helemaal niet aantrekkelijk vinden.


Ik deed een poging om het voor de vogels én vooral voor mij zelf wat aantrekkelijker te maken.

Natuurlijk kun je het een beetje aankleden met losse bloemen in pot....




Ooit was er een mini bloemen border gemaakt maar deze was door een vorige eigenaar vol gestort met tegels, vervolgens beton en daarna grind.





Daar besloot ik eerst wat aan toe doen! Beton, tegels en grind er uit.... en grond én bloembollen er in!





Voer hokjes in de tuin maar méér dan een maand lieten de vogeltjes op zich wachten. Gelukkig komt er nu af en toe wat langs vliegen om te snoepen van het voer.

Maar omdat de bolletjes nog niet bloeien, het te vroeg is voor zomer bloeiers, ging ik nu even "los"in het tuincentrum met wat winterhard bloeiende bloemetjes om wat kleur te brengen!




En twee klimmers: een vroeg bloeiende clematis en  een groen blijvende passie bloem




Ik hoop op een tuin vol kleur over een paar maanden!

2 opmerkingen:

  1. De vogels moeten eerst wennen dat jij nu voer hebt geplaatst en het is niet erg koud.Dan komen ze ook eerder bij je.
    Gezellig om bloemetjes in je tuin te hebben.
    Succes met het veranderen van je tuin in een vogelparadijsje.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap niet waarom mensen een huis met tuin kopen als je er toch een “parkeerplaats” van maken.
    Ga lekker op een flat wonen en laat de tuingenieters de huizen krijgen.

    Gr Joop.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...