maandag 15 februari 2016

Het gemak van een kleurenwaaier....

Voor een kleurig spijkerjasje in een kleur die het meest leek op zeegroen, wilde ik garen kopen.




Het is niet voor mijzelf en ik had dus ook het spijkerjasje niet om mee te nemen.
Maar een oplossing is de kleurenwaaier die ik jaren geleden kocht van Joan Wolfrom. Ideaal!





Want op het oog is lastig te zien welke kleur het is, laat staan als je een week later de kleur nog voor de geest moet zien te halen.  Maar met de kleurwaaier naast jet jasje is het een appeltje, eitje!




Waaier 7, kleur 7.3, 7.4  en 7.5 kwamen het meest overeen en dus ging ik, een week later, mét de waaier langs alle bolletjes! En zowaar: de handgeverfde wol van Wol met Verve ( gisteren plaatste ik al een linkje) had alle kleurtjes in de streng. Top!

Omdat er 800 meter op de bolzit heb ik genoeg voor een lange shawl. Ik kies voor de granny stripes want dat is mooi en werkt vlot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...