vrijdag 11 september 2015

Replicaquilt....blokje 29

Dit blokje heeft een lang aanloop nodig gehad en af te komen...








Ik sneed de blokken al in april maar door de verhuizing bleef het maar liggen...





veel snijafval



En toen ik eenmaal de draad weer oppakte en alle vierkanten genaaid en gestreken had bleek mijn inch quiltliniaal foetsie. Zowel de kleine vierkante en de lange snijliniaal bleven onvindbaar. Van beide had ik wel de exemplaren in centimeters maar daar had ik dus geen fluit niets aan.

Na lang zoeken vond ik hem vandaag terug. 
( niet in een doos met quiltspullen maar in een mega tas met reserve kussen en dekbed, maar dat terzijde....) 





Dus nu weer netjes bijsnijden en afwerken op 2,5 inch.





 Eindelijk weer een stapeltje van 24 stuks klaar.

Het moeten uiteindelijk 36 stuks worden.
Deze 14 stofjes voor de laatste 7 blokjes heb ik al wel bij elkaar gezocht.
Maar moeten nog verder gesneden worden.

Ik zal volgende week een tipje van de sluier oplichten en ze laten zien.
Dan zal ik er ook weer een foto bij plaatsen waar de originele replicaquilt van het Quiltersgilde te zien is waar mijn quilt op geïnspireerd is. 


1 opmerking:

  1. Succes met de laatste blokjes.Kijk uit naar de foto!
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...