donderdag 17 september 2015

De replicaquilt, de laatste lapjes gekozen....

Voor wie mijn blog al een tijdje volgt weet dat ik hou van felle kleurtjes!




Daar doet deze mooie oude antieke quilt van het Quiltersgilde niets aan af.




Maar ik maak hem dus met hele andere kleurtjes na.
Met deze quilt ben ik al een hele tijd bezig en vorige week liet ik HIER al iets zien van het laatste blokje dat ik gemaakt heb en vertelde toen al dat ik voor de laatste 7 blokjes de stoffen al bij elkaar gezocht had gezocht. Hier komen ze:





Fel en soms iets minder fel...






Steeds koos ik twee stofjes bij elkaar waarvan één licht en één donker(der) en verschillende tinten.






Als ik niet helemaal de juiste kleur kan vinden wil de achterkant van de stof nog wel eens goed uitpakken. Immers het goede kleurspectrum maar een stuk lichter. Hierboven een voorbeeld hiervan.






Voor het uitzoeken van de stoffen gebruikte ik de kleuren waaier "Ultimate 3-in-1 color tool"van Joen Wolfrom en zocht bij de hoofdkleur turquoise , vijf andere split complementaire kleurgroepen nl: red, orange-red, orange, yellow-orange en orange-yellow.






Al met al heel veel mooie stofjes!






En van ruitje tot stipjes....alles kan!






Soms is het patroontje van de stof heel mooi, soms is het ondergeschikt aan de kleur!

1 opmerking:

  1. Wat een uitdaging de replicaquilt en dat met allemaal driehoekjes!
    Vind het spannend hou hij gaat worden met die felle kleurtjes.
    Heel veel succes en groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...