dinsdag 3 maart 2015

Van streng naar bol in 15 minuten.....

Het was een klusje dat even op zich liet wachten....






Want deze mooie strengen kocht ik immers al een paar weken geleden op de handwerkbeurs in Zwolle.
Maar van streng naar bol?





Dat had ik nog nooit gedaan. 
Waarmee zou ik voorkomen dat de streng in de war raakte tijdens het opbollen?
Wanneer waren er twee gewillige handen beschikbaar die wilde helpen?







Uiteindelijk hakte ik de knoop ( lees: draad) door en ging zelf aan de gang. De streng bleek nadat ie "ont- kronkelt" was veel ruimer dan ik dacht en hing het over de gewillige metalen armen van de crosstrainer.
 (Werd die tenminste ook weer eens gebruikt!)






En in no-time dat wil zeggen een krap kwartiertje werd mijn streng een heus bolletje van 50 gram.
( 215 meter ongeveer)

Er was dus geen enkele reden om dit klusje zo uit te stellen maar ja, dat is altijd achteraf praten hè?  


Van deze wol, die ik kocht bij WOL MET VERVE  ga ik een Duitse Sint Jacobsschelpen omslagdoek haken.

Twee mooie voorbeelden gemaakt door Janine Hagman kwam ik tegen op facebook:




En hoewel héél anders van kleur krijg je zo toch een indruk hoe het gaat worden. Als je op de foto klikt zie je het nog beter.
Bedankt Janine dat ik je foto's mocht gebruiken!

2 opmerkingen:

  1. haha, dat is een stuk sneller dan mijn strengetje, al zat daar bijna 800 meter op.
    Leuke keus die st jacobsschelp. Heb je het patroon al? Anders moet je even googlen op signora anna webshop. Daar vind je de download ook, incl. een gehaakt voorbeeld.
    Succes enne, wat een prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal en kleur!
    Herinner me nog van vroeger dat de streng om de armen moest ophouden en dan ging mijn Moeder er een bol van winden.Of het ging om de rug van een stoel en van mijn Oma moest je een bol zo opwinden dat je duim bovenop een gaatje maakte en onderaan moest er een punt komen.
    veel haakplezier!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...