dinsdag 17 maart 2015

Het blokken van mijn fallen leaves shawl

Afgelopen weekend blokte ik mijn blauwe shawl.





Allereerst deed ik een flinke scheut eucalan in een klein emmertje water ( 2 liter) en liet het een klein uurtje staan. Ik spoelde het niet uit maar goot het water weg. Hierna liet ik de shawl in de wasmachine draaien op een centrifugeer programma. Bij mij is de 800 toer het laagste toerental dat ik kan kiezen.






Daarna spande ik met spelden de shawl op een matras. Ik deed het centimeter voor centimeter eerst boven en dan beneden om het gelijkmatig op te spannen.





  Nu kun je de boogjes pas duidelijk zien terwijl het bij het haken wat in elkaar gefrommeld blijft zitten.



Hierna is het gewoon een kwestie van afwachten...






Meestal laat ik het gewoon 24 uur drogen.






Dan is het zeker droog en kunnen de spelden eruit en is ie klaar voor gebruik!

Nog even voor de volledigheid: het is het patroon "Fallen Leaves" van Wieke van Keulen.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...