donderdag 2 oktober 2014

Niet eerder de kachel aan dan.....

1 oktober!





Dat is wat mijn schoonmoeder altijd vertelde....
Op haar school, en ook in vele huishoudens, mocht de kachel niet eerder aan dan 1 oktober.
Hoe koud het ook was!

Stoken was immers duur. Dan trok je maar een (extra) trui aan!
En zuinigheid is nou eenmaal in de Nederlandse cultuur ingebakken....

Ik moest daar vaak aan denken als ik de kachel in september aan had.
Natuurlijk trok ik ook altijd eerst een vest aan en deed ik dan pas de kachel hoger.
Maar tegenwoordig kijkt men toch steeds meer naar comfort.


En ook dit jaar in september moest ik er aan denken. Al was het maar omdat, voor het eerst in de 25 jaar dat ik een eigen huishouden voer, de kachel de hele maand niet aan geweest is. De thermostaat staat sinds de zomer op 16 graden en kennelijk is het daar nog niet onder geweest....

Mij hoor je niet klagen....

1 opmerking:

  1. hier is de kachel vorige week even aangeweest, ik was zo beroerd en had de hele dag al onder een deken rond de bank gezworven met een extra trui en vest aan. Manlief had zoiets van 'zet dan dat ding aan, daar is 'ie voor'.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...