maandag 15 september 2014

Zwart, wit en rood...... een altijd mooie combi!

Het is een kleuren combinatie die altijd mooi is en waar je vele kanten mee op kunt!







Op de algemene tentoonstelling van het Quiltersgilde zag ik hier ook weer mooie voorbeelden van.
Allereerst hierboven de quilt "cirkel"van Heddy Visscher- Ludwig uit Zwolle. Ook de witte ondergrond stof is speciaal: een 80 jaar oud damast tafelkleed!  De schoenen en voetafdrukken zijn van haar kleindochters.






De ronde bargello is van Inge Woldhuis uit Haarlem. Het quiltwerk accentueert de cirkel!





Met een gekregen pakketje stof van Hollandse stoffen maakte Lonneke Koelma- Deltenre uit Bussem deze "Hollandse bloemen". Ze gebruikte hiervoor een traditioneel malletje. En dat geeft een leuk effect!






In de bovenstaande quilt van Ans Pooyé uit Den Helder is het rood subtiel gebruikt en dat vind ik erg mooi!






Hier in het kompasroos....






En ook in de hexagonbloemen is het hart rood.


Hoewel ik zelf erg van felle kleuren hou en vooral véél kleur vind ik dit zwart, wit en rood toch ook heel krachtig!

1 opmerking:

  1. Dat toetje lijkt me heerlijk en de calorieën?--gewoon even hard in de tuin aan de gang.(lol)
    De quilt met voetstappen vind ik leuk,maar om dat een quilt te gaan noemen....krijg je weer de discussie-wanneer is het een quilt?
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...