zondag 11 mei 2014

Over 73 jaar getrouwd en boerenkool in mei.....

Gisteren waren mijn opa en oma 73 jaar getrouwd!!







Een heel mensen leven zijn ze al samen.
"Wat een tijd hè?"zegt mijn opa dan met zijn 99 jaar.
Mijn oma wordt volgende maand 97 en haar conditie is op dit moment wat beter dan die van opa.

Maar zoals mijn oma al jaren zegt: We zijn mensen van de dag.
En dat is natuurlijk ook zo.

Hun trouwdag op 10 mei 1941 was een koude bedoening en gisteren was het weer ook slecht en koud.
Reden genoeg om boerenkool met worst en spek op het menu te zetten.

In mei?
Jazeker!
Omdat het daar weer weer voor was....

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je grootouders. Ze zijn zeker heel lang bij elkaar; als je denkt hoeveel de wereld veranderd is tijdens hun levens; wat zullen ze veel kunnen vertellen.
    En gisteren: echt weer voor boerenkool!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je grootouders,dat zijn heel wat jaartjes samen, fijn dat ze het samen nog zo goed hebben.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd met hun huwelijksdag! Dit hoor je niet veel-60jaar nog wel,maar 73 is al een heel mensenleven!
    Vorig jaar waren mijn broer en mijn zus beide 50 jaar getrouwd-niets vergeleken met jouw grootouders.
    gezellige zondagavond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, wat een prachtige huwelijksjubileum! Mijn ouders hebben beiden net voor hun 60ste jaar overleden en dat vonden wij al een hele tijd. Maar dit spant de kroon....... zijn zij de oudste van nederland soms?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...