woensdag 22 januari 2014

Celtic solstice....up date van Ingrid, Gabriella en mij zelf

Ik ontving weer mooi foto's van Gabriella en Ingrid,





beide hebben geen weblog maar deden wel mee met de mysterie van Bonnie Hunter.





De eerste drie foto's zijn van Gabriella's mysterie. Zij volgt de kleuren van Bonnie en dat ziet er zeer kleurrijk uit. Alle losse onderdelen zijn klaar nu zijn de blokken aan de beurt. Voor Gabriella was de mysterie ook haar eerste keer en ze is erg enthousiast!

Om sneller te werken gebruikte ze de volgende snijtechniek om de chevrons te maken...


.... slim bedacht!


Ingrid is de blokken al aan het uitleggen. 
De fourpatches liggen hier nog niet allemaal goed, gelukkig komt dat bij het in elkaar naaien wel weer goed heeft ze mij verzekerd.





Ook Ingrid moest nog flink wat onderdeeltjes bij maken om de juiste maat quilt te krijgen. Haar chevrons zijn nu allemaal al klaar in ieder geval! De mijne nog niet....


Maar ik heb ook weer wat blokjes bij gemaakt. Mijn tri recs blokjes voor in de quilt zijn compleet en met de fourpatches ben ik ook bijna klaar. Want door dat ik steeds maar de helft maakte had ik niet genoeg om uiteindelijk een goed patroon te krijgen met hele blokken.




Een nieuw stapeltje tri-recs blokjes...





en ook weer nieuwe fourpatches in paars en zwart...






Hier kun je zien dat 4x blok A klaar is ( van de 17) en 1x blok B ( van de 18)
Ik kan nog wel even voor uit!

Ik vind het nog steeds heel leuk om aan te werken maar ben wel blij dat er niet nog weer opdrachten bij komen!


Groetjes,
Annemieke

1 opmerking:

  1. Leuk om de verschillen te zien.
    Gabriella wat ben je al ver. Vind je kleuren super vrolijk.
    Annemieke, wat komt het patroon zo mooi uit.
    Ik probeer deze week de blokken A in elkaar te zetten.
    Groetjes IngridR

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...