dinsdag 2 april 2013

Doelen up-date februari en maart

Doel 10 boeken lezen:






ik las het boek "Mijn CVA" van Kees Zuidberg ( 3-10). Een boek over de beroerte die hij kreeg en zijn ervaringen op de weg naar herstel. Het boek maakte indruk op mij omdat ik weet om wie het gaat. Hij is een dorpsgenoot en meerdere familie leden werken bij het bedrijf waar ik ook werk. 
Bovendien is het een makkelijk leesbaar boek en is een must voor mensen die hier zelf of hun naasten er mee te maken krijgen.
Mocht je het willen lezen: HIER vind je informatie.

10 recepten maken die ik nog nooit gemaakt heb:

ik maakte een rode kool salade die erg lekker was.
( recept volgt)

10 soorten soep maken

ik maakte voor het eerst rode linzen soep.
Best lekker maar moest er wel aan wennen en er kan nog wel een beetje aanpassing toegevoegd worden aan het recept.

Meer eten met de seizoenen:

Ik eet veel minder vaak sla en andere groenten die eigenlijk zomer groenten zijn en probeer dus wat vaker koolsoorten die ik eerder liet liggen. Ook ontdekte ik bij de plaatselijke fruitteler een voor mij nieuwe appel: Roblos. Erg lekker, zachter als een Elstar maar net zo fris en ook goed houdbaar.

Meer zelf koken/bakken/maken.

Ik maakte deze maand zelf pizza en kocht helemaal geen koek maar bakte een paar keer cake of appelflappen.

Beter afval scheiden:

We introduceerde in huis een groen afval bakje en de inhoud gaat op de compost hoop. Groen afval wordt hier niet aan huis opgehaald maar het is zonde om het bij het restafval te doen.

Ontrommelen:

Ik verkocht via marktplaats een glazen vitrinekast, een vaatwasser en een hoekkast.
Verder gingen er veel boeken naar Het Goed. 

Alle overige doelen voor 2013 vind je HIER


2 opmerkingen:

  1. piep

    jij bent echt goed bezig meidje

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met kleine aanpassingen,kun je al heel veel doen--succes!
    groetjes,Truus uit zonnig Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...