zondag 31 maart 2013

Paaseieren (1)

Omdat het pasen is een paar eieren uit mijn verzameling.






Hoewel ze allemaal anders zijn hebben ze één overeenkomst: ze komen uit Hongarije!

De meest linkse op de foto is een Hongaarse volksschildertechniek. Het lijkt qua vorm wel wat op ons Hinderlopen schilderkunst alleen zijn de Hongaarse kleuren veel vrolijker.

De middelste komt uit een Hongaarse porceleinfabriek en het ei is, nog net een beetje zichtbaar aan de rechterkant, gedeeltelijk opengewerkt.

Het rechterei is een ei met allemaal kraaltjes, geregen om een ei.

De eerste 2 eieren heeft collega Ferenc op mijn verzoek mee genomen uit het land waar de roots van zijn vader ligt en het laatste ei nam ik zelf mee van een vakantie in 2009.

1 opmerking:

  1. Mooie eieren Annemieke-'kheb je logje door gestuurd naar mijn schoondochter:zij is Hongaarse van geboorte.
    2Jaar geleden heb ik 2 beschilderde houten eieren meegenomen uit Hongarije,toen ik kennis heb gemaakt met haar ouders.
    Goede Paasdagen!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...