zondag 2 december 2012

Historische kleding.....

Voor wie het gemist heeft, gister ( 1 december) stond er een leuk filmpje op het blog van Plonia Loeve!


Het gaat over de vele rokken die de dames rond 1900 droegen en verteld enige wetenswaardigheden over korsetten. Zo wist ik niet dat vrouwen dat over hun hemd droegen!


Ik heb al eerder over dit blog verteld omdat ik het zo leuk vind. Het is een fictieve briefwisseling tussen een achterkleindochter Anne Marie in 2012 met haar overgrootmoeder Plonia in 1912. En daar komen natuurlijk allerlei verschillende onderwerpen aan de orde zoals omgangsvormen, ondergoed, huishouden en vrouwenkiesrecht.

Het filmpje HIER  kun je zien en neem gelijk een kijkje op het blog!

Ps de opzet van het blog was één jaar bloggen waar ik zou het zonde vinden als het zou stoppen maar misschien hebben de dames zelf ook wel de smaakt te pakken!

1 opmerking:

  1. Ik ken de site, enig! Zo leuk gedaan die briefwisseling.
    'n Fijn weekend!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...