woensdag 10 oktober 2012

Dag van de duurzaamheid....

10-10 staat voor de Dag van de Duurzaamheid






Het doel van de Dag van de Duurzaamheid is:

 1. Op de Dag van de Duurzaamheid, wil Urgenda laten zien hoe groot de 
duurzaamheidsbeweging in Nederland al is, door mensen en organisaties die met duurzaamheid bezig zijn op te roepen van zich te laten horen en ‘nieuwe mensen’ bij duurzaamheid te betrekken.
2. Op de Dag van de Duurzaamheid, wil Urgenda de duurzaamheid daadwerkelijk versnellen om zo tot een kantelpunt naar een duurzamere samenleving te komen.


En wat kun jij ( en ik )doen om duurzaamheid te bevorderen??
Veel! Heel veel!  
En denk niet dat het niets helpt... alles helpt.
Het gaat om een stukje bewustzijn en als meer mensen dat doen scheelt dat echt!

Op de volgende link zie je meer tips waar iedereen iets mee kan doen:
Of misschien doe je het al?


En wat ga ik doen?
10-10 ga ik lopend naar het werk ( 4 km enkele "reis")
10-10 eet ik geen vlees
10-10 ga ik met mijn kids om de tafel om te kijken hoe en waar wij nog kunnen bezuinigen op energie en water
10-10 ga ik op zoek naar nog meer vegetarische recepten
10-10 ga ik folie bestellen om achter mijn radiator te plakken
10-10 ga ik een douchecoach bestellen ( een zandloper die 5 minuten douchetijd aangeeft.)

Meer weten wat er allemaal te koop is op dat gebied?
Neem een kijkje op:
Daar vind je werkelijk alles... van ledlamp tot douchecoach en van wasballen tot zonnepanelen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...