zondag 23 september 2012

Nog een rondje modern..... (2)

Al heel erg in het begin van de Algemene Tentoonstelling in Deventer zag ik deze quilt en ik werd er door geraakt om dat ie zo sprankelend is!






  Antje Kiewied- Bonthuis uit Nes gaf het de naam "Jade" mee.







"Door en voor het leven verbonden" van Lisette Derickx uit Dieren heeft een perfecte kleurkeuze. Alle harde kleuren van de voorgrond zitten heel mooi subtiel in de achtergrond.....








Zwart- wit met rode accenten doet het altijd goed! Zo ook dit drieluik dat de titel "Free spirit 1,2 en 3" mee kreeg. Het is gemaakt door Janien Doek uit Smilde.






Deze quilt met de titel "Verbinding geeft leven" is zowel door compositie en als door stof keuze zeer modern. Zou de sof ook zelf geverfd zijn? Klaske Bloemendaal- van Wieren uit Drempt is de maakster.







In mijn ogen niet echt een quilt ( geen drie lagen, niet gequilt) maar wel iets dat ik graag in mijn kamer zou willen hangen omdat ik het wel heel mooi vind! Quiltgroep "Pak de draad weer op" uit Nes  zorgde voor dit werkstuk.







Met nog een detail.....






Eyecatcher is de goed gekozen naam van deze quilt gemaakt door Hanneke Ermerins- Wessels uit Voorschoten. De quilt viel mij inderdaad op!






Met "Playtime"  laat Aty van Veen uit Boskoop zien dat het quiltwerk een boeiende aanvulling is en en de achtergrond ook laat spreken.


 Pff er zijn nog zoveel mooie quilts te laten zien..... toch moeilijk om een keuze te maken!

Goed weekend,
Annemieke








2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, ben wel in Deventer geweest maar geniet zo nog een keer van al die mooie quilts. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er niet geweest en geniet op deze manier van deze prachtige moderne quilts !!! dank, groetjes, Diny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...