dinsdag 27 maart 2012

Quiltstencil, 4 voor de prijs van 1

Voor mijn Jelly-Roll quilt kocht ik een quiltstencil. Maar thuis aangekomen bleek het patroon net niet in de zwarte vierkantjes te passen. 
En nu?





Ik moest bij Liesbeth van Quiltservice (klik) zijn en legde haar mijn "probleem"voor.

Ze pakte snel pen en papier en liet mij zien dat er met één stencil veel meer mogelijk is. Met één stencil kwam ik tot een patroon voor de effen zwarte vlakken, de blokken met een vierkantje, de driehoeken aan de rand én straks voor de rand.











4 voor de prijs van 1, en dat vind deze Hollandse meid leuk!

Groeten uit Holland!
Annemieke

3 opmerkingen:

  1. heel handig gedaan!!!
    zo zie je maar...we kunnen steeds weer van elkaar leren.
    als ik zoiets heb , teken ik het patroontje uit, scan het in en maak het via de computer passend...maarja, ik gebruik dan wél papier waarmee ik het patroon opnaai en dat betekend extra werk om het papier eraf te plukken.
    maar ach....dat werkt ook wel een beetje therapeutisch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep

    een tip om te onthouden

    bedankt

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Annemieke, puur toevallig kwam ik een tijd geleden op je blog terecht en ik lees nog steeds in stilte mee. Tot nu, want ik lees hier met zoveel plezier dat ik vond dat je de Liebster Award verdiende. Kijk maar even op mijn blog, daar staat alles uitgebreid beschreven.
    Tjuuuus
    Mac

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...